Gönderen Konu: PERSONEL KAYIT İÇİN BAŞLANGIÇ MANTIĞI  (Okunma sayısı 7234 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı qbilay06

  • Excelce Onbaşı
  • **
  • İleti: 60
  • Puan +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
  • Ad Soyad: kubilay
  • Mesleğiniz: memur
PERSONEL KAYIT İÇİN BAŞLANGIÇ MANTIĞI
« : 15 Nisan 2010, 13:51:11 »
   Merhaba,
   Personel kayıt programı ile ilgili çeşitli sitelerden çeşitli örneklere göz atmama rağmen sıfırdan yapmam gereken data ve program için kendime tam net bir yol çizemedim  :-\ 
Şöyle ki ;
   Yaklaşık 700 kişinin olduğu ve bu kişilere ait 35 çeşit(AD,SOYAD,TC,... ) özelliğin olacağı bir tablo oluşturmam lazım. İşleme başlamadanönce izlemem gereken yol hakkında kısa da olsa bir fikir almak istedim.
   
   İncelediğim örneklere istinaden,ilk olarak  DATA ve PARAMETRE isimli sayfaları oluşturup, bu sayfalara gerekli 700 kişinin bilgilerini yazmayı düşünüyorum. Daha sonrası sanırım görsellik ve kod bilgisine dayalı, uçsuz bucaksız bir derya şekline dönüşüyor.
   Programdaki amacım ;BUL fonksiyonunu detaylı kullanabilmek, belirli istatistiksel verilere istinaden rapor alabilmek. En yaşlı emekli , en genç çalışan, şirket yaş ortalaması,erkek sayısı  vs ...
   35 çeşit verinin tamamı tüm kişiler için doldurulmayacak. Örneğin Emekli olan biri için aktif maaş kısmı boş olacak. Aynı şekilde aynı tc numarasına sahip iki kişi olmayacak.
Ben  kod yazma konusunda çok acemi olduğum için şu anki tablolarımda EĞER ,KOŞULLU BİÇİMLENDİRME vb olaylarla data kısmında kıstaslar koyuyorum. bu kıstasları kod yazarak yapılan bir programda da aynı şekilde yapmak doğru mudur? Yoksa kodun içinde yazarak işlem almak mı mantıklıdır?

  Yani kullanıcı yeni kayıt yaparken, kod ile açılan listeden girebileceği gibi normal excel sayfasından da girebiliyor sanırım. Girerken alacağı uyarılar için VBA da işlem yapmak yeterli olur mu ? yoksa excel kısmında da koşullu biçimlendirme gibi işlemleri yapmak da gerekli midir?

Uzun,karmaşık ve çok basitce (komik) oldu ise lütfen kusuruma bakmayın. İki iş yapmamak için en baştan sağlam adımlar atmak istiyorum.
Şimdiden teşekkür ederim.
Saygılar...
ŞİMDİyi çalan 2 hırsız var :
1-Geçmişe olan pişmanlıklar ,
2-Geleceğe olan kaygılar...
ŞİMDİyi çaldırmamak için...

Çevrimdışı Bülent Öztürk

  • Excelce.Net Yönetici
  • *
  • İleti: 1305
  • Puan +19/-0
  • Cinsiyet: Bay
  • Türkçe Konuşup Excelce Yazıyoruz...
    • Bülent Öztürk
  • Ad Soyad: Bülent Öztürk
  • İl / İlçe: İstanbul / Çorlu
  • İşletim Sisteminiz: Win.10
  • Mesleğiniz: Bilgi Teknolojileri
  • Office Versiyonunuz: Office2013/2016
Ynt: PERSONEL KAYIT İÇİN BAŞLANGIÇ MANTIĞI
« Yanıtla #1 : 15 Nisan 2010, 14:27:43 »
Merhaba.

Programları gerek Excel hücrelerine direkt veri girişi, gerek UserForm'lar ile makro kullanarak yapmak arasında tercih yapmak aslında programcı ile kullanıcıların tercihleri, zevkleri ile ilgilidir.
Bazı programcılar, veritabanının görüntülenmesini istemez, sadece görülmesi istenilen bilgileri verebilecekleri formlar ile çalışmayı tercih ederken,
bazıları da Excel hücrelerinin kullanımı daha kolay olduğu için ve veri gizleme ihtiyacı olmadığı için, hücreleri ve formülleri kullanabilmektedir.
Şahsen ben, kullanıcılara yönelik programları userform'lar aracılığı ile yapmayı tercih ederim.
Makroları sevdiğim ve form kullanmak daha hoşuma gittiği için, bir de daha profesyonel göründüğü için bunu tercih ediyorum.
Bazıları ise formları sıkıcı bulur ve kullanmayı sevmez.
Dolayısıyla tercih tamamen sizindir. Formları ve makroları da kullansanız, Excel hücreleri ile formülleri de kullansanız, veritabanınız yine Excel
sayfaları/hücreleri olacağı için fazla bir fark olmayacaktır.
Hangi yolu seçerseniz doğrudur. Ve daha iyi bildiğiniz yol, daha kısadır.  ;)
Ancak yine de bilmediklerinizi, ya da az bildiklerinizi öğrenip, kendinizi geliştirmek isterseniz, form ve makroları tavsiye edebilirim.
=EĞER(EYOKSA("Google Arama");"Belki_Cevap_Burada";"")

Çevrimdışı qbilay06

  • Excelce Onbaşı
  • **
  • İleti: 60
  • Puan +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
  • Ad Soyad: kubilay
  • Mesleğiniz: memur
Ynt: PERSONEL KAYIT İÇİN BAŞLANGIÇ MANTIĞI
« Yanıtla #2 : 15 Nisan 2010, 15:09:40 »
Teşekkür ederim. Netice itibariyle form ve kodlardan kaçış olmayacağı ve olmaması da gerektiği için ben ilk etapta form oluşturma ile başlasam iyi olacak sanırım. ilginize tekrar teşekkür ederim.
Saygılar...
ŞİMDİyi çalan 2 hırsız var :
1-Geçmişe olan pişmanlıklar ,
2-Geleceğe olan kaygılar...
ŞİMDİyi çaldırmamak için...

Çevrimdışı Bülent Öztürk

  • Excelce.Net Yönetici
  • *
  • İleti: 1305
  • Puan +19/-0
  • Cinsiyet: Bay
  • Türkçe Konuşup Excelce Yazıyoruz...
    • Bülent Öztürk
  • Ad Soyad: Bülent Öztürk
  • İl / İlçe: İstanbul / Çorlu
  • İşletim Sisteminiz: Win.10
  • Mesleğiniz: Bilgi Teknolojileri
  • Office Versiyonunuz: Office2013/2016
Ynt: PERSONEL KAYIT İÇİN BAŞLANGIÇ MANTIĞI
« Yanıtla #3 : 15 Nisan 2010, 15:19:12 »
Form ve kodlar başlangıç aşamasında olmasa da, ileriye dönük düşününce daha faydalı olacaktır.
Muhakkak ki kodlarla yapabilecekleriniz çok daha fazladır ve VB gibi programları öğrenmeye, programcılığınızı geliştirmeye katkısı olacaktır.
Ancak illa şart değildir. Sadece Excel arayüzü ve formüller ile de çok güzel işler başarılabilir.
Dediğim gibi, ihtiyaçlar ve tercihler önemli.
Makro ile programlama başlangıçta zor gelse de, temeli kapıp, neler yapılabileceğini düşündüğünüzde, gördüğünüzde, çok zevkli hale gelir.
Acele etmeden, bilgiyi araştırıp, öğrenip, sindirip ilerlemek gerek. Herşeyi bir günde, bir seferde öğrenemez insan...

Dediğiniz gibi, siz adımı atın, takıldığınız yerde destek oluruz, elimizden geldiğince. ;)

Kolay gelsin.
=EĞER(EYOKSA("Google Arama");"Belki_Cevap_Burada";"")

Çevrimdışı Bülent Öztürk

  • Excelce.Net Yönetici
  • *
  • İleti: 1305
  • Puan +19/-0
  • Cinsiyet: Bay
  • Türkçe Konuşup Excelce Yazıyoruz...
    • Bülent Öztürk
  • Ad Soyad: Bülent Öztürk
  • İl / İlçe: İstanbul / Çorlu
  • İşletim Sisteminiz: Win.10
  • Mesleğiniz: Bilgi Teknolojileri
  • Office Versiyonunuz: Office2013/2016
Ynt: PERSONEL KAYIT İÇİN BAŞLANGIÇ MANTIĞI
« Yanıtla #4 : 15 Nisan 2010, 15:20:37 »
Not: Form tasarlamadan önce veritabanı tasarlamalısınız.
Hangi alanda, hangi veriyi görmek istediğinizi tespit etmelisiniz. Sonrası gelir...
=EĞER(EYOKSA("Google Arama");"Belki_Cevap_Burada";"")

Çevrimdışı qbilay06

  • Excelce Onbaşı
  • **
  • İleti: 60
  • Puan +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
  • Ad Soyad: kubilay
  • Mesleğiniz: memur
Ynt: PERSONEL KAYIT İÇİN BAŞLANGIÇ MANTIĞI
« Yanıtla #5 : 15 Nisan 2010, 15:29:15 »
 ;)
Ben  datalarımı oluşturmaya başlayayım o zaman. ilk mesajınızda belirttiğiniz gibi formların kullanıldığı dosyalar daha profesyonel ve daha güzel göründüğü için az ya da çok halledeceğim bu olayı ((:
Bilgileriniz ve ilerisi için destek temenniniz için teşekkür ederim.
Saygılar...

ŞİMDİyi çalan 2 hırsız var :
1-Geçmişe olan pişmanlıklar ,
2-Geleceğe olan kaygılar...
ŞİMDİyi çaldırmamak için...

Çevrimdışı Bülent Öztürk

  • Excelce.Net Yönetici
  • *
  • İleti: 1305
  • Puan +19/-0
  • Cinsiyet: Bay
  • Türkçe Konuşup Excelce Yazıyoruz...
    • Bülent Öztürk
  • Ad Soyad: Bülent Öztürk
  • İl / İlçe: İstanbul / Çorlu
  • İşletim Sisteminiz: Win.10
  • Mesleğiniz: Bilgi Teknolojileri
  • Office Versiyonunuz: Office2013/2016
Ynt: PERSONEL KAYIT İÇİN BAŞLANGIÇ MANTIĞI
« Yanıtla #6 : 15 Nisan 2010, 15:50:13 »
Başlamak bitirmenin yarısıdır. ;)

Kolay gelsin.
Saygılar...
=EĞER(EYOKSA("Google Arama");"Belki_Cevap_Burada";"")

Çevrimdışı ozg.murat

  • Excelce Onbaşı
  • **
  • İleti: 3
  • Puan +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
  • Excel'den Daha Fazlası!..
  • Ad Soyad: murat açıkgöz
  • İl / İlçe: izmir
Ynt: PERSONEL KAYIT İÇİN BAŞLANGIÇ MANTIĞI
« Yanıtla #7 : 04 Kasım 2010, 21:43:31 »
buna benzer bir excel tablosunu yada bir kaç sayfayı birbirine bağlayarak kullanıyorum puantajı bir sayfada mesai ve avansları yine ayrı sayfalarda kişisel bilgileri ayrı bir sayfada ve sonuç sayfasında da düşeyara formülünü etkin olarak kullanarak listeden isim seçerek herkesin bilgilerine ulaşabiliyorum bunları forlarla yapabilmek programa görsellik ve daha kolay kullanılabilirlik katabilmek için uğraşıyor ve araştıryorum bu yüzden makrolarla ilgilenmeye başladım bu aşamada pratikte yardımcı olabilecek bilgiler rica edebileceğim yada nerden nasıl başlayacağımı bilemiyorum excelin ötesine kodlamalara sadece yüzeysel olarak kendi kaydedip kullandığım makrolarla geçtim ama user form açmayı bile bilmiyorum... bu arada exceli de sayın m.temel korkmazın hazırladığı excel derslerinden videolardan öğrendim şu an kitaplarını aldım ve inceliyorum...

Çevrimdışı lark

  • Excelce Destek Ekibi
  • ****
  • İleti: 74
  • Puan +2/-2
  • Cinsiyet: Bay
  • Excel'den Daha Fazlası!..
  • Ad Soyad: Turgay
  • İl / İlçe: İstanbul
  • Mesleğiniz: SMMM
Ynt: PERSONEL KAYIT İÇİN BAŞLANGIÇ MANTIĞI
« Yanıtla #8 : 05 Kasım 2010, 16:30:24 »
Bülent Bey gayet güzel bilgiler vermiş, ancak nacizane fikrimi söylemek istedim.
Profesyonel görünümlü, 700 adet kayıt ve 35'er çeşit bilgiden oluşacak bir personel projesi için, Access kullanılması daha doğru gibi geliyor bana. Kodlama ve user formlar konusunda acemi iseniz, access'de çok daha kısa sürede oldukça profesyonel bir proje oluşturabilirsiniz diye düşünüyorum. Kullandığınız emek çok daha az olacaktır. Üstelik access de öğrenmiş olacaksınız.
Ama Excel'deki bilgimi geliştirmek istiyorum, excel'de kodlama öğrenmek istiyorum diyorsanız, sizin tercihiniz tabii ki.
Her şekilde kolay gelsin. :saygilar
Başıma bir şey gelecekse de ATATÜRK'ü seviyorum !

Çevrimdışı kenany78

  • Excelce Onbaşı
  • **
  • İleti: 2
  • Puan +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
  • Excel'den Daha Fazlası!..
  • Ad Soyad: KENAN YILDIRIM
  • Doğum Yılınız: 1978
  • İl / İlçe: KONYA
  • Mesleğiniz: SEVKİYAT
Ynt: PERSONEL KAYIT İÇİN BAŞLANGIÇ MANTIĞI
« Yanıtla #9 : 12 Şubat 2013, 14:30:45 »
MERHABA SN.ARKADAŞLAR
KISMINDA ÇALIŞAN ARKD.PERFORMANSINI EXCELDE TUTMAK İSTİYORUM. VE PROGRAM YAZMAYIDA BİLMİYORUM
BU KONUDA ELLERİNDE HAZIR BİR ÇALIŞMA OLAN VARSA YARDIMLARINIZI BEKLER ŞİMDİDEN TŞK.EDERİM.